TECHNOLÓGIE

SYMETRICKÝ POHON
VŠETKÝCH ŠTYROCH KOLIES

Kontrola nad vozidlom vedie k istote a stabilita je predpokladom výborných jazdných vlastností, ktorými sa môže pochváliť model Forester. Vodiči vozidiel Subaru si tak môžu vychutnať pocit istoty za volantom, ktorý je výsledkom prirodzene stabilnej konštrukcie symetrického pohonu všetkých štyroch kolies a jej spojenia s jedinečne vyváženým motorom SUBARU BOXER. Tento systém neustále prenáša výkon na všetky štyri kolesá, čím zabezpečuje lepšie ovládanie vozidla na všetkých typoch povrchov aj v nepriaznivých podmienkach.

Vozidlo sa vyznačuje vynikajúcim vyvážením a mimoriadne precíznym ovládaním. Vďačí za to pozdĺžnemu usporiadaniu hnacej sústavy, pričom nízke ťažisko zabezpečuje mimoriadne príjemnú jazdu so skvelou odozvou. Jedinečné prednosti symetrického pohonu všetkých štyroch kolies prispievajú k dokonalej ovládateľnosti a pomáhajú lepšie predchádzať nebezpečenstvám.

Zavesenie predných kolies

Vďaka pevnejšiemu zaveseniu predných kolies poskytuje Forester príjemné vyváženie medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami na rozličných povrchoch. V modeloch 2.0XT má zavesenie predných kolies ešte tuhšie nastavenie a pružiny, ktoré zabezpečujú lepšiu reguláciu nakláňania a odozvu riadenia vozidla. Nové olejové tesnenia na reguláciu trenia, vodiace puzdrá a hydraulická kvapalina vo vzperách ideálne spolupracujú a dokážu stlmiť aj najmenšie vibrácie na začiatku zrýchľovania.

 

Zavesenie zadných kolies

Po prvýkrát boli pri zadných tlmičoch pruženia použité ventily s vysokou citlivosťou, ktoré zabezpečujú maximálnu stabilitu a zlepšujú reakčnú odozvu. Model 2.0XT je navyše doplnený o zadný oporný pomocný rám, ktorý vytvára tuhší základ na upevnenie zavesenia zadných kolies. Vďaka spolupráci všetkých týchto prvkov je zadná časť modelu Forester viac pod kontrolou a riadenie reaguje rýchlejšie.

 

Zvýšená stabilita

Blok motora má plochejší profil a v rámci podvozka je položený nižšie, vďaka čomu je celé vozidlo lepšie vyvážené a pri bočných pohyboch má lepšiu stabilitu ako vozidlá s inou konštrukciou motora.

Spoľahlivý výkon

Plochá konštrukcia motora je prirodzene pevná a vyznačuje sa samočinným vyvažovaním. Vďaka tomu produkuje menej vibrácií ako vidlicové alebo 4-valcové radové motory, čo prispieva k dlhšej životnosti a spoľahlivejšiemu výkonu.

MOTOR SUBARU BOXER

Neexistuje veľa vozidiel SUV, ktoré počas jazdy poskytujú rovnakú sebaistotu a reakčné schopnosti ako Forester. Hlavný dôvod týchto výhod sa ukrýva pod povrchom – je to motor SUBARU BOXER. Jeho protibežné piesty, usporiadané v 180-stupňovom uhle, zabezpečujú v porovnaní s inými typmi motorov oveľa nižší a plochejší profil. Motor, a teda aj celé vozidlo, má vďaka tomu nižšie položené ťažisko a tým aj lepšiu stabilitu a rovnováhu. Protibežné pohyby piestov sa navyše navzájom vyrovnávajú, čo prirodzeným spôsobom obmedzuje vibrácie.

2.0-LITROVÝ MOTOR SUBARU BOXER DIESEL S ROZVODOM DOHC

Vďaka svojej prirodzenej tuhosti a hladkému, tichému chodu je konfigurácia motora SUBARU BOXER predurčená na vytvorenie dieselovej verzie. Zdokonalením technológie sa podarilo znížiť spotrebu paliva a motor posunúť na novú úroveň z hľadiska výkonnosti a efektívnosti.
MAX. VÝKON
108 kW (148 k)/3 600 ot./min.
MAX. KRÚTIACI MOMENT
350 Nm/1 600 – 2 400 ot./min.
SPOTREBA PALIVA
6,1 l/100 km (Lineartronic), 5,7 l/100 km (6-stup. manuál.)*1
EMISIE CO₂
158 g/km (Lineartronic), 148 g/km (6-stup. manuál.) *1

2.0-LITROVÝ TURBO MOTOR SUBARU BOXER S
ROZVODOM DOHC

Novo vyvinutý 2.0-litrový motor s priamym vstrekovaním a turbodúchadlom 2.0XT poskytuje nekompromisný a dynamický zážitok z jazdy. Vychutnajte si jeho výkon prenášaný cez prevodovku Lineartronic CVT a užívajte si jeho efektívnosť a ekologickú prevádzku.
MAX. VÝKON
177 kW (241 k)/5 600 ot./min.
MAX. KRÚTIACI MOMENT
350 Nm/2 400 – 3 600 ot./min.
SPOTREBA PALIVA
8,5 l/100 km *1
EMISIE CO₂
197 g/km *1

2.0-LITROVÝ MOTOR SUBARU BOXER S ROZVODOM DOHC

2.0-litrový motor s rozvodom DOHC sa vyznačuje prirodzene hladkým chodom a vysokým výkonom. Ponúka vyšší krútiaci moment pri nižších až stredných otáčkach pri zachovaní nízkej spotreby paliva. Vďaka svojej inteligentnej konštrukcii poskytuje lepšiu odozvu v meste, príjemnejšiu jazdu na diaľnici a čistejší chod prakticky na všetkých cestách.
MAX. VÝKON
110 kW (150 k)/6 200 ot./min.
MAX. KRÚTIACI MOMENT
198 Nm/4 200 ot./min.
SPOTREBA PALIVA
6,5 l/100 km (Lineartronic), 6,9 l/100 km (6-stup. manuál.) *1
EMISIE CO₂
150 g/km (Lineartronic), 160 g/km (6-stup. manuál.) *1

PREVODOVKA LINEATRONIC
A POHON VŠETKÝCH ŠTYROCH KOLIES
S AKTÍVNYM ROZDEĽOVANÍM KRÚTIACEHO
MOMENTU

Forester s prevodovkou Lineartronic má okamžitú odozvu a zároveň je hospodárny. Táto jedinečná prevodovka udržuje motor v optimálnom rozsahu otáčok a zachováva hybnú silu, ktorá sa často stráca počas zmien prevodových stupňov. Vďaka tomu prináša citeľné zníženie spotreby paliva. Nové ovládacie prvky radenia umožňujú hladkú, plynulú a pohotovú jazdu s priamejším spojením s motorom SUBARU BOXER.

Prevodovka Lineartronic v modeloch 2.0D a 2.0XT tiež zvláda vyšší krútiaci moment s nižším mechanickým hlukom, čo prináša plynulejšiu a tichšiu jazdu. Bezstupňové radiace páčky umožňujú spoľahlivé dávkovanie výkonu pri zrýchľovaní. Prevodovka Lineartronic je tiež pozdĺžne spojená so systémom pohonu všetkých štyroch kolies s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu, ktorý reaguje na vlastnosti trakcie neustálou reguláciou rozdelenia krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu.

Radiace páčky

Na volante umiestnené radiace páčky sa ovládajú prstami a umožňujú vám vybrať prevodový pomer prevodovky Lineartronic CVT, ktorý najlepšie vyhovuje konkrétnej jazdnej situácii. Poskytujú tiež manuálny režim obsahujúci šesť stupňov v zážihových a sedem stupňov vo vznetových modeloch, ktorý zabezpečuje rýchlu odozvu prevodovky podľa potreby. Výsledkom je živší a športovejší zážitok z jazdy.

Tempomat

Štandardný elektronický tempomat umožňuje vodičovi udržiavať prednastavenú rýchlosť na
voľnej ceste. Ovládacie prvky tempomatu sa nachádzajú na volante a majú modernú lesklú
povrchovú úpravu tmavej kovovej farby.

SI-DRIVE

Inteligentný pohon SUBARU (SI-DRIVE) dokáže bezprostredne podľa potreby prispôsobiť odozvu
pohonného ústrojenstva vášmu štýlu jazdy, stavu vozovky a aktuálnej dopravnej situácii. Tento systém
umožňuje rýchly výber nastavenia odozvy motora na polohu plynového pedála a charakteru radenia prevodových
stupňov automatickej prevodovky tak, aby ste za každých okolností mali k dispozícii ten najlepší výkon.

Režim Sport Sharp

Režim Sport Sharp je zameraný na pohotovú odozvu a maximálne využíva potenciál motora. V tomto režime reaguje motor priamo na plynový pedál a pri zrýchľovaní poskytuje silnejší výkon. Ovládaním ôsmich prevodových pomerov pomocou radiacich páčok môžete prevziať ešte väčšiu kontrolu nad výkonom motora a dosiahnuť skutočne vzrušujúci zážitok z jazdy, podobný ako pri použití 8-stupňovej prevodovky. (*2)

Režim Sport

Režim Sport poskytuje plynulý výkon motora pri akejkoľvek rýchlosti. Okamžite pocítite lineárnu odozvu, ktorá prebudí kultivovaný výkon motora s vysokým krútiacim momentom.

Inteligentný režim

Systém SI-DRIVE aktivuje inteligentný režim, ak je potrebná okamžitá odozva motora pri súčasnom zachovaní ekologických parametrov jazdy. Nastavenie odozvy motora na polohu plynového pedála je vyvážením medzi plynulosťou a efektívnosťou a prináša maximálnu kontrolu.

X-Mode

Vyzbrojený aj do najdrsnejšieho terénu

Na zdolanie vrcholu alebo dosiahnutie cieľa niekedy potrebujete nabrať druhý dych
a sústrediť na cieľ všetku svoju vnútornú silu. Presne v takomto duchu rozširuje schopnosti
modelu Forester režim X-Mode, ktorý vám umožňuje prekonať aj najnáročnejšie prekážky.

„X“ označuje rozšírené schopnosti pre každého vodiča na prakticky ľubovoľnom povrchu. Stačí stlačiť tlačidlo a technológia režimu X-MODE prevezme kontrolu nad motorom, prevodovkou, symetrickým pohonom všetkých štyroch kolies, brzdami a ďalšími súčasťami vozidla, aby vám pomohla s maximálnou istotou prekonať nekvalitné cesty a klzké povrchy.

Systém riadenia zjazdu z kopca vám dodá väčšiu sebadôveru pri schádzaní z najstrmších kopcov. Stará sa o kontrolovaný pohyb vozidla konštantnou rýchlosťou, takže vodič môže zamerať svoju pozornosť na ovládanie riadenia vozidla bez toho, aby sa musel príliš venovať brzdeniu.

Forester bol skonštruovaný tak, aby ste v ňom mohli zdolávať nečakané prekážky na ceste a všetky nerovnosti terénu bez toho, aby došlo k poškodeniu alebo uviaznutiu vozidla. Čím väčšia je prekonávaná prekážka, tým väčší nájazdový a zjazdový uhol potrebuje vozidlo na to, aby sa predišlo poškodeniu predného a zadného nárazníka.

Forester má optimalizované oba tieto uhly a navyše sa môže pochváliť svetlou výškou, ktorá zaisťuje maximálny prejazdový uhol. Výsledkom je minimalizácia rizika uviaznutia vozidla v dôsledku kontaktu jeho spodnej časti s terénom.


*1
Spotreba paliva a emisie CO₂: podľa nariadenia ES č. 715/2007 a ES č. 136/2014W.
*2
systém SI-DRIVE s 3 režimami (režim Sport Sharp, režim Sport a inteligentný režim) je dostupný len v modeli 2.0XT. Ostatné modely sú dostupné so systémom SI-DRIVE s 2 režimami (režim Sport a inteligentný režim).
Príďte si vyskúšať nový Forester na vlastnej koži