Technológie

Inovácie
v elegantnom rúchu

Priesečník ideálneho dizajnu a technického riešenia je bod, kde sa v rovnocennom vzťahu snúbi forma s funkčnosťou. Predstaviteľom takéhoto ideálneho spojenia je model Levorg, ktorý predstavuje nový štýl športového kombi. Prináša dokonalé spojenie dizajnu, úžitkovej hodnoty, výkonu a bezpečnosti. Vonkajšie rozmery karosérie umožnili dosiahnutie špičkových jazdných vlastností športového kombi. Subaru využilo svoje znalosti, získané rokmi vývoja vozidiel typu kombi, a spojilo štýlový a hodnotný vzhľad sports tourera s priestranným a dobre využiteľným batožinovým priestorom. 

1.6-litrový turbodúchadlom preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva

Najnovší prírastok do rodiny motorov SUBARU BOXER, 1.6-litrový turbodúchadlom preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva, ponúka ideálny pomer medzi hospodárnosťou, nízkymi emisiami a vysokým výkonom. Vďaka kombinácii priameho vstrekovania paliva a dvojvstupového (twin-scroll) turbodúchadla dosahuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu paliva, a to aj napriek menšiemu zdvihovému objemu v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami.

 

Páčky sekvenčného radenia

Vodiči, ktorí túžia po väčšom vzrušení za volantom a pôžitku zo športovej jazdy, môžu prevodovku prepnúť do 6-stupňového manuálneho režimu. Pri preraďovaní pomocou páčok pod volantom prevodovka reaguje s rýchlosťou, akú by ste od bezstupňovej prevodovky (CVT) nečakali.

SYSTÉM SI-DRIVE

Systém SUBARU Intelligent Drive (SI-DRIVE) umožňuje vodičovi voliť charakter správania motora a prevodovky podľa toho, aký má štýl jazdy, čo od jazdy očakáva a aká je aktuálna situácia. Systém má dva rôzne režimy: inteligentný a športový. Inteligentný režim ponúka plynulejšiu akceleráciu a vyššiu hospodárnosť, kým športový režim umožňuje zažiť pri jazde viac vzrušenia vďaka vyššiemu výkonu a rýchlejšej akcelerácii.


MOTOR SUBARU BOXER: Vyvážený a kultivovaný

V motore SUBARU BOXER s horizontálnymi protibežnými piestmi sa piesty pohybujú oproti sebe v uhle 180 stupňov, vďaka čomu má motor nižší a plochejší profil než iné typy motorov. Vďaka tomu má vozidlo nižšie položené ťažisko, nižší profil a rovnomernejšie rozloženú hmotnosť.

Prirodzene vyvážený

Na rozdiel od tradičného usporiadania valcov do radu alebo do tvaru “V“,  ako je to bežné pri iných značkách automobilov, pôsobia pohyby piestov v motore SUBARU BOXER proti sebe, čo prirodzene minimalizuje vibrácie bez potreby používať vyvažovacie závažia, ktoré zvyšujú hmotnosť a zložitosť motora.

Nízko položené ťažisko

Všetky ťažké pohyblivé súčiastky v motore s horizontálnymi protibežnými piestmi, teda ojnice, piesty, vačkové hriadele a ventilové rozvody, sú uložené čo najnižšie na jednej vodorovnej rovine. Vďaka tomu majú vozidlá SUBARU výrazne nižšie položené ťažisko než vozidlá s radovými alebo vidlicovými motormi, čo má veľa výhod z hľadiska ovládateľnosti a jazdných vlastností.


PREVODOVKA LINEARTRONIC CVT: Preraďte na vyššiu úroveň

Osobný automobil s pohonom všetkých kolies predstavoval v čase, keď ho spoločnosť SUBARU uviedla na trh, úplne novú koncepciu. Odvtedy sa postoj verejnosti k pohonu AWD navždy zmenil. Na tento trend nadväzuje aj model Levorg s najnovšou bezstupňovou prevodovkou Lineartronic CVT. Táto ľahká, rýchlo reagujúca prevodovka vyčnieva nad ostatné prekvapujúcou presnosťou a živosťou.

Optimálny výkon za každých podmienok

Prevodovka Lineartronic CVT v modeli Levorg, ktorú pri činnosti neobmedzuje fixný počet prevodových stupňov, ako v prípade klasickej automatickej prevodovky, má plynule variabilný prevodový pomer, vďaka čomu môže motor stále pracovať v optimálnych otáčkach a vozidlo môže hladko akcelerovať a jazdiť s nízkou spotrebou paliva.

Menšie rozmery, vyššia účinnosť

Konštruktéri spoločnosti Subaru od základov prepracovali prevodovku Lineartronic s cieľom zvýšiť účinnosť a zmenšiť jej rozmery. Kľúčové súčasti ako reťazový pás a kladky boli vylepšené v záujme kompaktnejšieho tvaru prevodovky a jej efektívnejšej prevádzky.

Symetrický pohon všetkých kolies: štyri styčné body

Trakcia za každých podmienok. Náš symetrický pohon všetkých štyroch kolies uznáva celý svet a má na to dobrý dôvod. Vďaka rovnomernému rozdeľovaniu výkonu na všetky štyri kolesá má vodič vozidlo pod kontrolou aj na náročnom povrchu, kde iné vozidlá zlyhávajú. Výhody sú okamžite zjavné: väčšia kontrola nad vozidlom v zákrutách, lepší záber kolies na šmykľavom povrchu a lepšia akcelerácia. Šoférovanie vníma vodič ako jednoduchšiu, bezpečnejšiu a príjemnejšiu záležitosť.

Zavesenie kolies – vyladené pre váš svet

Systém nezávislého zavesenia všetkých štyroch kolies modelu Levorg bol navrhnutý s cieľom minimalizovať prenos vibrácií a nárazov v záujme zvýšenia bezpečnosti a pocitu istoty pri jazde. Vodič však nestráca kontakt s vozovkou, takže si môže naplno vychutnať dynamiku jazdy.

SYSTÉM VDC S AKTÍVNYM SMEROVANÍM KRÚTIACEHO MOMENTU

Systém riadenia jazdných vlastností Vehicle Dynamics Control (VDC) pomocou celého radu senzorov sleduje a analyzuje pohyby vozidla vo vzťahu k pokynom vodiča a jazdným podmienkam. Systém VDC pomáha vodičovi udržať vozidlo pod kontrolou tým, že riadi rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi všetky štyri kolesá, reguluje výkon motora a pribrzďuje jednotlivé kolesá. Výsledkom je predvídateľnejšie správanie vozidla a vyššia bezpečnosť jazdy. Systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu strategicky pribrzďuje kolesá tak, aby sa v zákrutách prenášalo viac krútiaceho momentu na vonkajšie kolesá, vďaka čomu vozidlo citlivejšie a presnejšie reaguje na pohyby volantu.


Príďte otestovať model Levorg