Technológie

Symetrický pohon
všetkých kolies

Kontrola vozidla je zárukou istoty a stabilita zasa predpokladom agility, ktorou sa môže pochváliť úplne nový model Outback. Vodiči vozidiel Subaru si tak môžu vychutnať pocit istoty za volantom, ktorý je výsledkom prirodzene stabilnej konštrukcie symetrického pohonu všetkých kolies a jej spojenia s jedinečne vyváženým motorom SUBARU BOXER.

Tento systém neustále prenáša výkon na všetky štyri kolesá, čím zabezpečuje lepšie ovládanie vozidla na všetkých typoch povrchov aj v nepriaznivých podmienkach. Vozidlo sa vyznačuje vynikajúcim vyvážením a mimoriadne precíznym ovládaním. Vďačí za to pozdĺžnemu usporiadaniu hnacej sústavy, pričom nízke ťažisko zabezpečuje mimoriadne príjemnú jazdu so skvelou odozvou. Jedinečné prednosti symetrického pohonu všetkých kolies prispievajú k dokonalej ovládateľnosti a pomáhajú lepšie predchádzať nebezpečenstvám.

Symetrický pohon všetkých štyroch kolies
s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu

Systém symetrického pohonu všetkých štyroch kolies s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho
momentu v kombinácii s prevodovkou Lineartronic reaguje na vlastnosti trakcie, činnosť
prevodovky a vstupy vodiča tým, že neustále reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi
prednú a zadnú nápravu.

Zdokonalené zavesenie

Zavesenie so zdokonalenými prednými vzperami a zadnými tlmičmi sme jemne vyladili tak, aby poskytovalo príjemné vyváženie medzi pohotovým riadením a hladkou, pohodlnou jazdou.

Rám s kolískovým úchytom

Systém kolískového úchytu modelu Outback zaisťuje agilnejšie jazdné vlastnosti a hladšiu jazdu. V prípade kolízie zabezpečuje odklonenie motora pod kabínu a predlžuje deformačnú zónu v prednej časti vozidla.


Motor SUBARU BOXER

Neexistuje veľa vozidiel, ktoré jazdia rovnako sebaisto ako Outback, a preto vás neprekvapí, aká jedinečná konštrukcia sa za tým ukrýva. Motor SUBARU BOXER s protibežnými piestami usporiadanými v 180-stupňovom uhle zabezpečuje v porovnaní s inými typmi motora oveľa nižší a plochejší profil.

Motor, a teda aj celé vozidlo, má vďaka tomu nižšie položené ťažisko a poskytuje vyššiu úroveň stability a rovnováhy. Protibežné pohyby piestov sa navyše navzájom vyrovnávajú, čo prirodzeným spôsobom obmedzuje vibrácie.

Zvýšená stabilita

Blok motora má plochejší profil a v rámci podvozka je položený nižšie, vďaka čomu je celé vozidlo lepšie vyvážené a pri bočných pohyboch má lepšiu stabilitu ako vozidlá s inou konštrukciou motora.

Spoľahlivý výkon

Plochá konštrukcia motora je prirodzene pevná a vyznačuje sa samočinným vyvažovaním.

Vďaka tomu produkuje menej vibrácií ako vidlicové alebo 4-valcové radové motory rovnakej triedy, čo prispieva k dlhšej životnosti a spoľahlivejšiemu výkonu.

2.0-litrový vznetový turbomotor
SUBARU Boxer s rozvodom DOHC

2.0-litrový vznetový turbomotor SUBARU BOXER s rozvodom DOHC sa teraz môže pochváliť lepšou hospodárnosťou a predstavuje atraktívnu možnosť výkonného a zároveň hospodárneho pohonu pre osobný automobil.

Keďže jeho obdivuhodný špičkový krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii pri nižších otáčkach 1 600 ot./min., motor poskytuje plynulý výkon vtedy, keď ho najviac potrebujete, napríklad pri predbiehaní iných vozidiel na ceste alebo stúpaní do strmého kopca. Tento motor je tiež čistejší a spĺňa normu Euro6.

Zároveň je tichší a produkuje menej vibrácií, vďaka čomu zabezpečuje príjemnejšiu jazdu pre všetkých cestujúcich. Je tiež vybavený keramickými žeraviacimi sviečkami, ktoré zaisťujú rýchlejšie štartovanie v chladnom počasí.
Max. výkon
110 kW (150 k)/3 600 ot./min.
Max. krútiaci moment
350 Nm (35,7 kgfm)/1 600 – 2 800 ot./min.
Spotreba paliva
6,1 l/100 km (Lineartronic), 5,6 l/100 km (6-stup. manuál.) *1
Emisie CO2
159 g/km (Lineartronic), 145 g/km (6-stup. manuál.) *1

2.5-litrový motor SUBARU Boxer
s rozvodom DOHC

Prirodzene hladký a silný 2.5-litrový motor s rozvodom DOHC v modeli Outback sme ďalej zdokonalili tak, aby bol ešte výkonnejší a hospodárnejší.

Urobili sme tiež špecifické úpravy na zvýšenie krútiaceho momentu motora v stredných až nízkych otáčkach, aby ste mali k dispozícii viac výkonu pri rozbiehaní z úplného zastavenia. Rovnako si všimnete, že motor je pohotovejší pri jazde v meste a príjemnejší na diaľnici.

Je to vďaka výnimočnému krútiacemu momentu 235 Nm dostupnému pri nižších 4 000 ot./min. V kombinácii s prevodovkou Lineartronic ponúka motor lepšiu hospodárnosť a čistejší chod, vďaka čomu je ohľaduplnejší k vašej peňaženke, aj k životnému prostrediu.


Max. výkon
129 kW (175 k)/ 5 800 ot./min.
Max. krútiaci moment
235 Nm (24,0 kgfm)/ 4 000 ot./min.
Spotreba paliva
7,0 l/100 km (Lineartronic) *1
Emisie CO2
161 g/km (Lineartronic) *1

Lineartronic

Efektívna bezstupňová prevodovka Lineartronic je navrhnutá na optimálne využívanie motora SUBARU BOXER a symetrického pohonu všetkých štyroch kolies. Udržuje motor v ideálnych otáčkach, a tak umožňuje modelu Outback dosiahnuť špičkovú spotrebu paliva 6,1 l/100 km (Lineartronic so vznetovým motorom).

Nové ovládacie prvky radenia zaisťujú pohodlnú, hladkú a pohotovú jazdu v modeloch vybavených motormi 2.0D aj 2.5i.

Lineartronic v modeloch 2.0D tiež zvláda vyšší krútiaci moment s nižším mechanickým hlukom, čo prináša plynulejšiu a tichšiu jazdu. Ovládacie prvky radenia majú nový ovládač stupňovej zmeny prevodu, ktorý je trvale zosúladený so zmenami rýchlosti vozidla a otáčok motora. Vodič vďaka tomu môže cítiť body radenia pri zrýchľovaní, a tak si vytvoriť ideálny kontakt s vozidlom.

Radiace páčky

Na volante umiestnené radiace páčky sa ovládajú prstami a umožňujú vám vybrať prevodový pomer prevodovky Lineartronic, ktorý najlepšie vyhovuje konkrétnej jazdnej situácii.

Poskytujú tiež manuálny režim obsahujúci šesť stupňov v zážihových a sedem stupňov vo vznetových modeloch, ktorý zabezpečuje rýchlu odozvu prevodovky podľa potreby. Výsledkom je živší a športovejší zážitok z jazdy.

SI-DRIVE

Inteligentný pohon SUBARU (SI-DRIVE) umožňuje úpravy odozvy škrtiacej klapky a radenia na
poskytovanie okamžitého potrebného výkonu a agility v takmer ľubovoľnej situácii.

Režim Sport Sharp

Vyberte režim Sport Sharp, keď chcete nastaviť motor na vysoký výkon s rýchlou akceleráciou a pohotovou odozvou. Na získanie ešte väčšej kontroly môžete použiť radiace páčky. V tomto režime máte k dispozícii maximálny potenciál svojho modelu Outback a môžete si užívať športovú jazdu.

Režim Sport

Tento mimoriadne živý režim ponúka okamžitú akceleráciu a je ideálny do najrôznejších podmienok. Poskytuje vzrušujúci zážitok pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľniciach alebo na kľukatých cestách.

Inteligentný režim

Tento režim ponúka mierne dávkovanie výkonu a je ideálny ako na jazdu po miestnych uliciach v meste, tak aj na dlhé vzdialenosti a na dosahovanie nízkej spotreby paliva. Poskytuje flexibilnú kontrolu v daždi a na zasnežených cestách.

6-stupňová manuálna prevodovka + symetrický
pohon všetkých štyroch kolies s viskóznym
centrálnym diferenciálom

Pre modely Outback 2.0D je v ponuke 6-stupňová manuálna prevodovka s hladkým radením,
ktorá poskytuje spoľahlivú kontrolu a športové potešenie z jazdy. Je spojená so symetrickým
pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý využíva centrálny diferenciál s viskóznym diferenciálom
s obmedzenou svornosťou (LSD).

V prípade, že sa kolesá prednej a zadnej nápravy nepohybujú rovnakou rýchlosťou, systém
zabezpečí prenos hnacej sily na kolesá s lepším záberom. 6-stupňová prevodovka ponúka
plynulejšie a presnejšie radenie a zároveň je kompaktnejšia a ľahšia, čo prispieva k športovému
charakteru modelu Outback.


Nič vás nezastaví

Pre model Outback je len máločo prekážkou v ceste. Symetrický pohon všetkých štyroch kolies
zabezpečuje vynikajúcu priľnavosť v snehu, v daždi aj na náročných cestách.

Navyše vďaka režimu X-MODE so systémom riadenia zjazdu z kopca vozidlo lepšie zvláda
strmé svahy a drsnejší terén.

X-MODE 

Úplne nový režim X-MODE poskytuje spoľahlivú kontrolu jednoduchým stlačením tlačidla. Technológia režimu X-MODE prevezme kontrolu nad motorom, prevodovkou, symetrickým pohonom všetkých štyroch kolies, brzdami a ďalšími súčasťami vozidla, aby vám pomohla prekonať nekvalitné cesty, klzké povrchy a aj najstrmšie kopce.

Pri aktivovaní režimu X-MODE sa automaticky zapne systém riadenia zjazdu z kopca, ktorý udržiava rovnomernú rýchlosť modelu Outback pri jazde dolu kopcom.

Väčšia svetlá výška

Vďaka väčšej svetlej výške 200 mm úplne nový Outback ľahšie zvláda nerovné cesty a strmé svahy, a tak predstavuje ideálne spojenie schopností pravého SUV s tichou jazdou, športovými jazdnými vlastnosťami a stabilitou.


Nasadnite a užite si cestu

Robte si smelé plány. Úplne nový Outback vám pomôže zvládnuť takmer akúkoľvek cestu,
na ktorú sa vydáte, a vďaka zdokonalenému motoru SUBARU BOXER so špičkovou spotrebou paliva
vás odvezie ďalej ako nikdy predtým.

Vďaka svojmu robustnému vzhľadu, silnému výkonu a prirodzenej odolnosti
vám pomôže prekonať každú náročnú trasu a dostať sa tam, kam potrebujete.

Lepšia aerodynamika

Outback, v ktorom sa spája robustný vzhľad s inteligentnou aerodynamikou, je dokonale pripravený postaviť sa novým výzvam.

Jeho vzhľad naznačuje, že dokáže zvládnuť drsný terén, no zároveň je aj o 11% aerodynamickejší ako predchádzajúci model, čo prispieva k lepšej spotrebe paliva.

Aktívna mriežka chladiča

Predná časť modelu Outback je v záujme zlepšenia spotreby paliva vybavený aktívnou mriežkou
chladiča.

Táto mriežka sa zatvára na rýchlejšie zahriatie motora a rovnako sa zatvára aj počas jazdy na
zníženie aerodynamického odporu a zlepšenie prúdenia chladného vzduchu. Pri vyššej teplote
motora sa však otvorí, aby sa motor ochladil.

Aktívna mriežka chladiča

Aktívna mriežka chladiča sa zatvára

Aktívna mriežka chladiča sa otvára


Chyťte volant a spojte
sa s vozovkou

Na optimalizáciu kontaktu vodiča s vozovkou sme kládli veľký dôraz. Vďaka symetrickému
pohonu všetkých štyroch kolies, zdokonalenému podvozku a riadeniu je Outback pohotovejší
a obratnejší, no zároveň poskytuje rovnako plynulú a kontrolovanú jazdu ako predtým.

Pôsobivejší a pohodlnejší výkon

V úplne novom modeli Outback sa môžete s istotou vybrať na takmer ľubovoľnú cestu v akýchkoľvek podmienkach.

Zdokonalený podvozok zaisťuje špičkové jazdné vlastnosti, zatiaľ čo torzná tuhosť zosilnenej karosérie prináša tichšiu a pohodlnejšiu jazdu s vyššou stabilitou riadenia a dlhšou životnosťou.


*1
Spotreba paliva a emisie CO₂: podľa nariadenia ES č. 715/2007 a ES č. 136/2014W.
Príďte otestovať model Outback