Technológie

Symetrický pohon
všetkých štyroch kolies

Stabilita dodáva istotu na ceste. Zároveň však poskytuje agilné jazdné vlastnosti, ktoré prinášajú vzrušenie a podporujú sebadôveru. Vozidlá Subaru sú obdarené špičkovou schopnosťou poskytovať vám kontrolu za volantom vďaka prirodzene stabilnej konštrukcii symetrického pohonu všetkých kolies v kombinácii s motorom SUBARU BOXER. Jedinečná konštrukcia tohto systému účinne prenáša výkon nepretržite na všetky štyri kolesá, a tak poskytuje lepšiu kontrolu na všetkých cestách aj v nepriaznivých podmienkach. Zároveň umožňuje pozdĺžne usporiadanie všetkých komponentov, ktoré zabezpečuje špičkové stranové vyváženie a presné riadenie. Ďalším prínosom konštrukcie vozidiel SUBARU je nízko položené ťažisko, ktoré je zárukou pohotovej odozvy. Jedinečné výhody symetrického pohonu všetkých kolies prinášajú výnimočné a vzrušujúce jazdné vlastnosti a pomáhajú vám vyhýbať sa nebezpečenstvám.


Vývoj výkonnej technológie

Športovo vyladený podvozok

Roky skúseností z motošportu, komplexného testovania a pokrokov v oblasti materiálov a konštrukcie nás inšpirovali k navrhnutiu nového podvozka pre verziu WRX STI. Ústrednými bodmi tohto vývoja boli výnimočná stabilita a blesková odozva. V celom ráme je použitá oceľ s vysokou pevnosťou, ktorá zvyšuje torznú tuhosť a poskytuje lepšiu kontrolu nad hmotnosťou vozidla. Zavesenie kolies bolo vyladené podľa prísnych požiadaviek a zahŕňa tuhšie stabilizátory, pružiny a ďalšie zlepšenia, ako sú napríklad tuhšie podložkové guľové puzdrá. Tieto opatrenia prinášajú dokonalé vyváženie medzi tuhosťou a pohodlím, čím poskytujú okamžitú odozvu a bezprecedentné spojenie medzi vodičom, vozidlom a vozovkou.

Aktívne vektorovanie
krútiaceho momentu

Táto nová technológia zaisťuje presnejšie riadenie a zároveň vám umožňuje využívať vozidlo v celej šírke jeho možností. Pri vjazde do zákruty a pôsobení bočných odstredivých síl dokáže tento systém presmerovať výkon na vybrané kolesá tak, aby vám pomohol udržať zamýšľanú dráhu prejazdu zákrutou. Výsledkom sú pohotovejšie a vzrušujúcejšie reakcie modelu WRX STI na pokyny vodiča.

2.5-litrový turbomotor Subaru Boxer s rozvodom DOHC

Len málo motorov má rovnaké renomé v poskytovaní skutočného potešenia na každej ceste ako 2.5-litrový preplňovaný motor v modeli WRX STI. Je dokonalým spojením silného a spoľahlivého výkonu s maximálnou vyváženosťou. Jeho turbodúchadlo sa roztáča takmer okamžite a poskytuje mimoriadnu silu na intenzívnu akceleráciu. Výkon tohto rokmi overeného motora v novom modeli WRX STI poskytuje ešte viac vzrušenia.

MAX. VÝKON: 221 kW (300 K)/6 000 ot./min.
MAX. KRÚTIACI MOMENT: 407 Nm (41.5 kgfm)/4 000 ot./min.
SPOTREBA PALIVA: 10,4 l/100 km*
EMISIE CO2: 242 g/km*

6-stupňová manuálna prevodovka

6-stupňová manuálna prevodovka s krátkymi dráhami a hladkým priamym chodom vám umožňuje vychutnávať si pri radení každý kmit ručičky načerveno svietiaceho otáčkomera. Pri prispôsobovaní otáčok na maximálne využitie veľkorysej krivky krútiaceho momentu pocítite, že celý výkonový potenciál modelu WRX STI máte pevne pod kontrolou.


Flexibilné k vašim potrebám

SI-Drive

Inteligentný systém pohonu Subaru (SI-DRIVE) vám umožňuje prispôsobiť jazdné vlastnosti modelu WRX STI svojim potrebám. Pri nastavení inteligentného režimu [I] vozidlo poskytuje plynulé zrýchlenie v spojení s optimálnou účinnosťou. Môžete si vybrať aj režim Sport [S], ktorý zabezpečuje lineárnu odozvu a univerzálnu kontrolu nad vozidlom vo všetkých podmienkach. Ak chcete z preplňovaného motora vyťažiť maximálnu odozvu, prepnite systém na režim Sport Sharp Mode [S#]. Získate v ňom najpriamejšiu odozvu motora na polohu plynového pedála a presnú reguláciu otáčok motora v celom rozsahu.

Viacrežimový diferenciál DCCD

Medzinápravový diferenciál DCCD modelu WRX STI môžete nastaviť pomocou otočného ovládača, čím prispôsobíte jazdné vlastnosti vozidla. Tento diferenciál upravuje nastavenie elektromagnetickej viaclamelovej prenosovej spojky a mechanickú uzávierku diferenciálu s obmedzenou svornosťou (LSD) s cieľom rozdeľovať krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu. Režim Auto ideálne rozdeľuje výkon v premenlivých podmienkach, zatiaľ čo režim Auto [+] dodáva viac výkonu na prednú nápravu, čím zlepšuje trakciu. Režim Auto [-] privádza viac výkonu na zadnú nápravu, čím zabezpečuje dynamickejší prejazd zákrutami. Poslednú možnosť predstavuje šesťstupňový režim Manual, ktorý vám umožňuje uzamknúť
diferenciál v  obľúbenom jazdnom nastavení.


*
Spotreba paliva a emisie CO₂: podľa nariadenia ES č. 715/2007 a 195/2013W.