Svetová premiéra novej generácie Subaru XV na ženevskom autosalóne

8. marec 2017

● Nové Subaru XV využíva novú Globálnu platformu Subaru, zásadne zvyšujúcu bezpečnosť, komfort a agilitu
● Nový 2,0-litrový boxer motor využíva priame vstrekovanie paliva. Symetrický pohon všetkých kolies je štandardom pre všetky modely
● Systém X-MODE zlepšuje schopnosti symetrického AWD mimo spevnených ciest
● Robustný a športový dizajn karosérie reprezentuje dizajnovú filozofiu Subaru DYNAMIC x SOLID, zásadne sa zvýšila kvalita interiéru a celkového vypracovania
● Asistenčná technológia EyeSight znamená mimoriadnu úroveň preventívnej bezpečnosti

Vo svetovej premiére sa dnes na ženevskom autosalóne predstavila nová generácia Subaru XV.

Subaru XV je crossover SUV, kombinujúci kompaktnú karosériu a schopnosti SUV, založené na pre Subaru typickom symetrickom pohone všetkých kolies. Novinka prináša robustný, no zároveň športový dizajn. Jej silnou stránkou je všestrannosť ako v mestských aglomeráciách, tak v outdoorových podmienkach.

Druhá generácia modelu, prvýkrát uvedeného v roku 2012, je postavená na úplne novej architektúre Globálnej platformy Subaru, ktorá výrazne zvýšila tuhosť a pevnosť karosérie. Nové Subaru XV vyniká vysokou mierou pasívnej bezpečnosti, ktorá je na špičkovej svetovej úrovni. Zároveň disponuje technológiami preventívnej bezpečnosti, ktoré mu dávajú schopnosť vyhnúť sa zrážke. Nové XV prináša podstatne vyššiu mieru ovládateľnosti a jazdného komfortu, pričom sa zlepšili aj jeho unikátne schopnosti mimo spevnených ciest. Je prvým modelom, uvedeným v Európe v rámci strednodobej vízie Prominence 2020.

Európa je prvým kontinentom, kde Subaru ukázalo nové XV. Japonskú špecifikáciu modelu značka predstaví 8. marca, verzia pre americký trh, predávaná pod názvom Crosstrek, bude mať premiéru v apríli na New York International Auto Show.

Základné vlastnosti nového Subaru XV

■  Robustný a športový charakter, zdôraznený dizajnovým jazykom Subaru

 Robustný a športový charakter Subaru XV podčiarkuje jeho unikátny dizajn, reprezentujúci dizajnovú filozofiu DYNAMIC x SOLID. Zvýrazňuje jeho zlepšené schopnosti, ako aj celkovú vysokú kvalitu vypracovania interiéru i exteriéru.

Exteriér 

 ●  Rozhodný, široký a nízky postoj podporuje športový dojem, trojrozmerná štruktúra odvíjajúca sa od šesťuholníkovej prednej masky sa hrdo hlási k identite Subaru, ktorú ešte zvýrazňujú svetlá s  jastrabím pohľadom. Predná časť je štartovacím bodom, od ktorého sa dizajn rozvíja smerom k zadným partiám, pričom všetky prvky spolu tvoria masívny celok. Ostré tvary prednej masky a matne čierny plastový lem nárazníka vyjadrujú funkčnosť SUV a drsný charakter XV.

 ●  Výrazná charakterová línia, energicky stúpajúca od predného blatníka cez panely dverí až k zadnej časti, dáva profilu auta dynamiku a robustnosť. Výrazné rozšírené blatníky sú vyjadrením spoľahlivosti symetrického pohonu všetkých kolies. Matné čierne lemovanie pozdĺž lemov blatníkov a prahov karosérie je dynamickým vyjadrením očakávaní a zážitkov, ktoré dokáže naplniť vozidlo typu crossover.

 ●  Zadné kombinované svetlá zdieľajú rovnaký motív ako čelné svetlomety, zadná časť odzrkadľuje široké ramená a nízky, sebavedomý postoj. Napnuté svaly karosérie sú vyjadrením sily a schopností a zároveň evokujú športový výraz, kým čierny strešný spojler a matné čierne lemovanie zadného nárazníka hlásia drsný charakter. Tento kontrast zvýrazňuje všestrannosť nového Subaru XV.

 ●  V novom modeli sa podarilo skombinovať základné fundamenty Subaru, vynikajúcu aerodynamiku a skvelý výhľad z vozidla, s moderným dizajnovým štýlom.

 ●  XV dostalo novo navrhnuté zliatinové disky, ktoré stelesňujú jeho športový a robustný charakter. 

 ●  Nový model prináša i nové farby karosérie, živé a zároveň solídne. Cool Gray Khaki aj Sunshine Orange výborne ladia s matne čiernym plastovým lemovaním, zvýrazňujúcim aktívny a funkčný imidž nového XV.

 Interiér

 ●  Kombinácia športového a moderného dizajnu so sofistikovanou konštrukciou umožnila vytvoriť interiér, ktorý výrazne prekonáva svoju triedu.

 ●  Sedadlá majú teraz lepšiu anatómiu, ich prepracovaná štruktúra sa posunula ďaleko za hranicu tohto segmentu vozidiel. Sivá farba zvýrazňuje určenie auta na aktívne využitie.

 ●  V strede palubnej dosky umiestnený 8-palcový dotykový displej systému infotainmentu sa dá jednoducho spárovať so smartfónmi.

 ●  Detail oranžového prešívania na palubnej doske umocňuje pocit kvality a zdôrazňuje aktívny charakter modelu.

 ●  Popri novej úrovni dizajnu interiéru sa podarilo ešte vylepšiť typické prvky Subaru, ako sú výborný výhľad z vozidla, priestranná kabína a veľký batožinový priestor.

 ●  Nový volant umožňuje vodičovi lepšie ovládať vozidlo a poskytuje mu výbornú spätnú väzbu riadenia.

  Jazdné výkony: Lepší pocit z dynamiky spolu s excelentnými schopnosťami mimo cesty

Nové Subaru XV prináša celý rad vylepšení, ktorých cieľom je dosiahnuť lepšiu dynamiku a zároveň pocit bezpečia a komfortu pre vodiča. Nastavením vozidla sa dosiahla taká úroveň kvality jazdy, ktorou XV výrazne prekonáva svoju segment. Vychádza z komplexnej a podrobnej analýzy spätnej väzby riadenia a pedálov, správania sa vozidla, vibrácií, hluku a ďalších elementov, ktoré ovplyvňujú zmyslové vnímanie vodiča. Na druhej strane sa ešte zvýšili schopnosti auta mimo spevnených ciest, typické pre kategóriu SUV, posunutím viacerých parametrov na vyššiu úroveň.

Karoséria & podvozok 

●  Nová platforma zásadne zvýšila pevnosť podvozku a karosérie (70 až 100-percentný nárast oproti súčasným modelom), priniesla výrazné vylepšenia systému zavesenia kolies a umožnila dosiahnuť nižšie ťažisko. Súčasťou technických zmien je presné riadenie, umožňujúce vodičovi ovládať vozidlo s maximálnou precíznosťou. Odstránenie nežiaducich vplyvov do riadenia prinieslo vynikajúcu stabilitu v priamom smere a ovládateľnosť v zákrutách, pri zachovaní vysokej svetlej výšky 220 mm.

●  Optimalizovaná štruktúra rámu a zosilnené spoje medzi komponentmi štruktúry vozidla umožnili novej platforme zvýšiť celkovú torznú tuhosť o 70 % v porovnaní sú súčasnými modelmi. Ďalším výsledkom je pohlcovanie rezonancií a ruchov, čo výrazne redukuje vibrácie, prenášané do riadenia, podlahy a sedadiel. Kabína je teraz výrazne tichšia ako v iných vozidlách v segmente.

●  Nová platforma zvýšila aj tuhosť uchytenia náprav, čo umožňuje pohltenie nerovností pružením bez krútenia karosérie. Výsledkom je hladká a komfortná jazda. Novou pozíciou zadného stabilizátora a jeho uchytením priamo ku karosérii sa bočné náklony znížili o 50 % v porovnaní so súčasnými modelmi. 

●  Pomer prevodu riadenia sa znížil zo 14:1 na 13:1, čo prinieslo výbornú ovládateľnosť.

●  Aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu (Active Torque Vectoring) zlepšilo výkony pri zatáčaní a takisto zvýšilo účinnosť riadenia.

●  Pre väčšie pohodlie dostal nový model elektronickú parkovaciu brzdu.

Ovládanie AWD

●  Okrem unikátneho symetrického pohonu všetkých kolies (AWD) je nové Subaru XV vybavené systémom X-MODE, schopným vylepšiť jazdné schopnosti na nespevnených cestách prostredníctvom integrovanej kontroly motora, pohonu všetkých kolies, brzdného systému a ďalších funkčných prvkov. Nastavenie kontroly zjazdu zo svahu umožňuje udržiavanie nízkej rýchlosti v prudkých klesaniach.

Pohonná jednotka

●  Dvojlitrový boxer motor radu FB s priamym vstrekovaním paliva dostal pre nové XV približne 80 % nových alebo kompletne prepracovaných komponentov, ak ho porovnáme so súčasnou atmosférickou pohonnou jednotkou. Nový motor má vyšší výkon a zároveň nižšiu spotrebu paliva.

●  Zdokonalená prevodovka Lineartronic výrazne zlepšila oblasť pokrytia prevodových pomerov, čo posilnilo akceleráciu, ale tiež zlepšilo spotrebu. Okrem plne automatického režimu je pri Subaru XV k dispozícii manuálne radenie 7 prevodových pomerov, ktoré umožňuje vodičovi zrýchliť presne tak, ako to  v danej situácii potrebuje.

●  Pri motore aj prevodovke sa podarilo výrazne znížiť hlučnosť i vibrácie. Vodiča poteší skvelý zvukový prejav motora a dynamický pocit z jazdy. 

■  Bezpečnosť na špičkovej svetovej úrovni

Úroveň bezpečnosti vozidiel Subaru pravidelne vysoko hodnotia nezávislé inštitúcie. Nové XV prináša technológie, ktoré jeho bezpečnosť ešte viac zvyšujú. Patrí medzi ne nová platforma a zdokonalený systém aktívnej preventívnej bezpečnosti.

Aktívna bezpečnosť

● Pri novej platforme sa podarilo znížiť ťažisko o 5 mm v porovnaní s aktuálnym modelom. To spolu so zásadným zvýšením tuhosti a pokrokom pri vývoji systému zavesenia kolies znamená vynikajúce schopnosti vyhnutia sa zrážke, na úrovni vysoko výkonných športových vozidiel. 

Pasívna bezpečnosť 

● Absorpcia nárazovej energie sa zvýšila o 40 % v porovnaní so súčasným modelom. Podarilo sa to vďaka novej štruktúre prstencového rámu, umožňujúcej účinnejšie pohltenie energie nárazu, a zvýšenej pevnosti karosérie, dosiahnutej použitím platní z vysoko pevnostnej ocele a materiálov tvarovaných lisovaním za tepla.

Preventívna bezpečnosť

● Inovatívna a vysoko hodnotená asistenčná technológia EyeSight, vyvinutá Subaru, prináša extrémne spoľahlivú preventívnu bezpečnosť a znižuje záťaž pre vodiča. Okrem iných obsahuje funkcie ako predkolízne brzdenie, adaptívny tempomat či asistent udržiavania v jazdnom pruhu. EyeSight je súčasťou štandardnej výbavy.

● Nový asistent diaľkových svetiel využíva monokulárnu kameru a automaticky prepína medzi diaľkovými a stretávacími svetlami podľa situácie pred vozidlom. 

● Natáčacie svetlomety posúvajú svetelný lúč predných reflektorov doprava alebo doľava pri zatáčaní alebo v križovatkách, aby svietili v smere jazdy vozidla. Subaru XV využíva natáčanie svetlometov po prvý raz, čím výrazne zvyšuje nielen viditeľnosť počas jazdy potme, ale aj rozpoznávacie schopnosti systému EyeSight.

● Novinkou je detekcia okolia zadnej časti vozidla, obsahujúca aj stráženie priestoru v slepom uhle, asistenciu pri zmene jazdného pruhu a asistenciu pri cúvaní, čo zvyšuje celkovú komplexnú bezpečnosť nového Subaru XV.

Základné technické údaje nového Subaru XV (európska špecifikácia)

Rotmery celková D/Š/V4465 x 1800 x 1615*1 mm
Rázvor2655 mm
Minimálna svetlá výška220 mm
Pohonná jednotka2,0 litr. DOHC plochý 4-valec typu FB20 s protiľahlými valcami priame vstrekovanie paliva
Zdvihový objem1995 cm3
Vŕtanie x zdvih84 x 90 mm
Maximálny výkon115 kW (156k)
Maximálny krútiaci moment196Nm
PrevodovkaLineartronic *2
Pohonné ústrojenstvoSymetrické AWD
Rozmer pneumatík225/55 R18
Počet prepravovaných osôb5

*1: Bez strešných lyžín: 1595 mm, *2: Prevodovka CVT s plne automatickým  radením

Zdieľať