Technológie

Dôverujte technológiám vo vnútri

Kľúčové technológie automobilky umožňujú každému Subaru dosahovať tradične vysoký štandard, pokiaľ ide o výkon, komfort, bezpečnosť a spoľahlivosť, čo prispieva k pôžitku z jazdy a pocitu bezpečia pre všetkých cestujúcich.

Pohonná jednotka

V symetricky usporiadanom motore SUBARU BOXER je kľukový hriadeľ dokonale zarovnaný s hnacím hriadeľom. V klasickej konfigurácii s motorom vpredu a pohonom zadných kolies je motor umiestnený ešte viac vzadu a ešte nižšie.

SUBARU BOXER motor

Model SUBARU BRZ poháňa 2,4-litrový motor D-4S* SUBARU BOXER, ktorý je kvôli ďalšiemu zníženiu ťažiska umiestnený nižšie. Vozidlo tým získava výnimočnú ovládateľnosť a neustále vyváženie v zákrutách. Vylepšenia priniesli vyšší výkon, lepšiu odozvu a vyšší krútiaci moment v celom rozsahu otáčok, pričom vozidlo si zachovalo kompaktné rozmery a nízku hmotnosť.

* TOYOTA D-4S je ochranná známka spoločnosti Toyota Motor Corporation.

Špeciálne navrhnutá vyváženosť a stabilita.

Motor SUBARU BOXER prirodzene generuje menej nežiaducich vibrácií než iné typy motorov, a to vďaka protibežným pohybom piestov, ktoré sa navzájom prirodzene potláčajú.

Aké sú jeho výhody?

Vďaka konštrukcii s nízkym ťažiskom je odolný a spoľahlivý. Piesty sa pohybujú horizontálne smerom k sebe, takže každé Subaru beží stabilne s minimálnymi vibráciami.

2,4-litrový motor SUBARU BOXER s DOHC

MAX. VÝKON:
174 kW (237 PS) / 7,000 rpm

MAX. KRÚTIACI MOMENT:
250 Nm (25.5 kgfm) / 3,700 rpm

Jazdný režim

Podľa stavu vozovky a štýlu jazdy si môžete zvoliť niektorý z piatich jazdných režimov (Normal, Snow*, Sport*, Track a VDC OFF). Informácie zobrazené na LCD displeji v prístrojovom paneli sú v každom režime iné.

* Dostupné len pre modely s automatickou prevodovkou.

Aerodynamika

SUBARU BRZ sme starostlivo navrhli tak, aby vykazovalo menší odpor vzduchu a skvelú stabilitu počas jazdy. Množstvo komponentov vozidla vrátane integrovaného zadného spojlera „Ducktail“, podbehov kolies a bočných spojlerov vytvára pri jazde prítlak, aby sa znížil odpor vzduchu

Vyvážená jazda pod kontrolou

SUBARU BRZ má takmer dokonalé rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou. Výsledkom je úžasná rovnováha a trakcia pri zrýchľovaní, spomaľovaní a prejazde zákrutami, takže vodič dokáže udržať vozidlo vyvážené a užiť si pocit zo skutočne športovej jazdy.

Nízke ťažisko

SUBARU BRZ využíva usporiadanie s pohonom zadných kolies a horizontálne uloženým motorom SUBARU BOXER s protibežnými piestami, takže hmotnosť vozidla sa koncentruje ešte nižšie, len 456 mm* nad zemou. Celková hmotnosť a výška sa taktiež znížili v záujme mimoriadne citlivého ovládania, čo každému vodičovi zaručuje potešenie z jazdy v športovom aute.

* Rozmery jednotlivých modelov sa líšia a zodpovedajú štandardným hodnotám spoločnosti SUBARU CORPORATION.

Ľahká karoséria

Aj napriek lepším bezpečnostným parametrom a pevnejšej karosérii sa znížila celková hmotnosť vozidla. Okrem vnútornej rámovej konštrukcie, využitia technológie lisovania materiálu za tepla a oceľových plechov s vysokou pevnosťou sú rôzne komponenty, napríklad predná kapota, strešný panel a blatníky, vyrobené z hliníka, aby si vozidlo zachovalo nízku hmotnosť a dynamiku.