AKTÍVNA BEZPEČNOSŤ

BALÍK POKROČILÝCH BEZPEČNOSTNÝCH SYSTÉMOV:  systém detekcie vozidiel vzadu (SRVD)<sup>*1,*2</sup>

BALÍK POKROČILÝCH BEZPEČNOSTNÝCH SYSTÉMOV: systém detekcie vozidiel vzadu (SRVD)*1,*2

Senzory rozmiestnené po obvode vozidla vás upozorňujú na vozidlá v mŕtvom uhle vzadu pre bezpečnejšie prechádzanie do vedľajšieho pruhu.

Viditeľnosť

Viditeľnosť

S výbornou perspektívou a skvelou viditeľnosťou dopredu aj dozadu má vodič v modeli Forester neustále informácie o okolí a nestratí sa ani na úzkych cestách a v tesných priestoroch.

Brzdový systém

Brzdový systém

Štandardný brzdový systém s kotúčovými brzdami na všetkých 4 kolesách obsahuje systém proti zablokovaniu bŕzd (ABS) s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily. Systém tak pomáha distribuovať brzdnú silu na potrebné miesto medzi všetkými štyrmi kolesami.

Systém riadenia dynamiky vozidla

Systém riadenia dynamiky vozidla

Systém riadenia dynamiky vozidla pomocou viacerých senzorov monitoruje situáciu a analyzuje, či vozidlo udržiava smer jazdy stanovený vodičom. Ak niektorá pneumatika prekĺzava alebo vozidlo...

* Pozrite sa na podmienky

*1 Vodič je vždy zodpovedný za bezpečnú a pozornú jazdu a dodržiavanie pravidiel cestnej premávky. V záujme bezpečnej jazdy sa nespoliehajte výlučne na balík pokročilých bezpečnostných systémov. Jednotlivé systémy majú svoje obmedzenia.Kompletné podrobné informácie o prevádzke systémov a ich obmedzeniach nájdete v používateľskej príručke. Bližšie informácie získate od svojho predajcu.
*2 V závislosti od výbavy

PASÍVNA BEZPEČNOSŤ

Prstencový výstužný rám

Prstencový výstužný rám

Prstencový výstužný rám zosilňuje kabínu pre pasažierov od strechy cez dvere a stĺpiky až po podlahu. Táto konštrukcia so strategicky rozmiestnenými prvkami z vysoko pevných materiálov...

Sedadlá, bezpečnostné pásy a SRS airbagy<sup>*1</sup>

Sedadlá, bezpečnostné pásy a SRS airbagy*1

Štandardná výbava modelu Forester obsahuje predné SRS airbagy, predné bočné airbagy, hlavové SRS airbagy a kolenné SRS airbagy.

Ochrana chodcov

Ochrana chodcov

Priestor na pohltenie nárazu vo vozidle pomáha minimalizovať zranenia chodcov, k čomu rovnako prispieva predný nárazník absorbujúci energiu so špeciálne vytvoreným priestorom okolo stieračov.

Usporiadanie chrániace priestor kabíny

Usporiadanie chrániace priestor kabíny

Každé Subaru prekračuje z hľadiska bezpečnosti bežné hranice. Motor SUBARU BOXER a prevodovka modelu Forester sú skonštruované tak, aby v prípade čelnej zrážky nevnikli do kabíny a neohrozili cestujúcich.

* Pozrite sa na podmienky

*1 SRS: Supplemental Restraint System (doplnkový zadržiavací systém). Účinný pri použití s bezpečnostnými pásmi.

EYESIGHT

Špičková asistenčná technológia pre vodičov

My, v spoločnosti Subaru veríme v CELKOVÚ BEZPEČNOSŤ. Dôležitou súčasťou je pritom aj protikolízna bezpečnosť, kde vynakladáme maximálne možné úsilie na to, aby k nehode vôbec nedošlo. A práve preto sme vytvorili systém EyeSight, prelomový podporný systém jazdy od spoločnosti Subaru. Ako druhý pár oči sledujúci cestu pred vozidlom využíva systém EyeSight dve stereo kamery, pomocou ktorých zaznamenáva trojrozmerný farebný obraz s mimoriadnou úrovňou rozpoznávania obrazu, v približne rovnakej kvalite ako ľudské oko.

Pomocou obrazu z oboch kamier dokáže presne určiť tvar, rýchlosť a vzdialenosť, pričom zaznamenáva nielen automobily, ale aj motocykle, bicykle či chodcov. Keď zaznamená možné nebezpečenstvo, upozorní naň vodiča a v prípade potreby dokonca aktivuje brzdy, aby zabránil nehode. Vďaka týmto vylepšeným schopnostiam v oblasti bezpečnosti znižuje systém EyeSight záťaž vodiča a zvyšuje pocit bezpečnosti v kabíne modelu Forester.

Adaptívny tempomat

Adaptívny tempomat

Systém EyeSight*1 neslúži len na udržiavanie nastavenej rýchlosti ako bežný tempomat. Keď totiž zaznamená vozidlo vpredu, adaptívny tempomat upraví rýchlosť tak, aby sa zachoval nastavený odstup od vozidla pred vami, a to na základe sledovania vzdialenosti a rozdielu rýchlostí.

Upozornenie na nerovnomernú jazdu v pruhu a opustenie jazdného pruhu

Upozornenie na nerovnomernú jazdu v pruhu a opustenie jazdného pruhu

Keď vás premôže únava a začnete kľučkovať v rámci jazdného pruhu, funkcia upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu vám vráti ostražitosť pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Upozornenie na rozjazd vozidla vpredu

Upozornenie na rozjazd vozidla vpredu

Keď s vozidlom stojíte a systém EyeSight zaznamená, že premávka sa znova pohla, systém upozornenia na rozjazd vozidla vpredu vyzve vodiča k činnosti pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Asistent na udržanie vozidla v jazdnom pruhu

Asistent na udržanie vozidla v jazdnom pruhu

Počas jazdy na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách asistent na udržanie vozidla v jazdnom pruhu monitoruje deliace čiary na ceste pomocou stereo kamery, pričom dokáže zaznamenať vychádzanie vozidla.

* Pozrite sa na podmienky

*1 EyeSight je podporný systém, ktorý nemusí fungovať optimálne vo všetkých jazdných podmienkach. Za bezpečnú a pozornú jazdu a dodržiavanie dopravných predpisov je vždy zodpovedný vodič. Účinnosť systému závisí od mnohých faktorov, ako je napríklad údržba vozidla, počasie a stav vozovky. Kompletné informácie o fungovaní a obmedzeniach systému EyeSight nájdete v používateľskej príručke.

SYSTÉMY NA PREVENCIU NEHÔD

Protikolízny brzdový systém<sup>*</sup>

Protikolízny brzdový systém*

Keď protikolízny brzdový systém zaznamená riziko zrážky s vozidlom alebo inou prekážkou vpredu, upozorní vodiča pomocou zvukového signálu a kontrolky na palubnej doske. Ak vodič nepodnikne únikový manéver, aby zabránil zrážke, systém automaticky aktivuje brzdy s cieľom znížiť intenzitu nárazu, prípadne zrážke úplne zabrániť, ak je to možné.

Protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky

Protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky

Keď systém EyeSight zaznamená prekážku pred vozidlom a vy namiesto spätného chodu zvolíte polohu pre jazdu vpred, protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky vyšle niekoľko krátkych zvukových signálov, zobrazí blikajúcu kontrolku a zníži výkon motora, aby vám pomohol zabrániť kolízii.

* Pozrite sa na podmienky

* Protikolízny brzdový systém nemusí fungovať v každej situácii. V závislosti od rýchlostného odstupu od objektov, od výšky objektov. Rozsah zorného poľa systému EyeSight (nejde o skutočné meranie). a ďalších podmienok nemusí každá situácia spĺňať potrebné podmienky pre optimálne fungovanie systému EyeSight.