Novinky

12 Mar, 2012

Nové Subaru BRZ s najvyšším ratingom v crash-testoch v USA

Nové Subaru BRZ získalo najvyšší rating v amerických crash-testoch 

Subaru zostáva jediným výrobcom automobilov s najvyšším ocenením bezpečnosti 2012 IIHS TOP SAFETY PICK pre všetky modely


Nové Subaru BRZ získalo najvyšší možný rating v amerických nárazových testoch. S najvyšším hodnotením stupňom „dobrý“ uspelo pri čelnom i bočnom náraze, ochrane posádky pri prevrátení vozidla i pri náraze do zadnej časti automobilu.

Subaru tak aj naďalej zostáva jediným automobilovým výrobcom s ocenením 2012 IIHS TOP SAFETY PICK pre všetky svoje modely.

Ocenenia TOP SAFETY PICK udeľuje inštitút Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), ktorý v USA realizuje crash-testy podobe ako Euro NCAP v Európe, avšak s vyššou náročnosťou.

„Modelom BRZ vrátilo Subaru na cesty dostupné športové auto. Inžinieri Fuji Heavy Industries ho vyvíjali nielen s ohľadom na radosť z jazdy, ale aj s cieľom dosiahnuť maximálnu mieru bezpečnosti,“ uviedol Thomas J. Doll, výkonný viceprezident a COO Subaru of America, Inc. „V našom odhodlaní pre bezpečnosť nepoznáme kompromisy. Subaru je rozhodnuté udržať si pozíciu lídra v tejto oblasti.“

Prezident inštitútu IIHS Adrian Lund dodal: „Už tri roky za sebou je Subaru jediným automobilovým výrobcom, ktorý získal ocenenie TOP SAFETY PICK pre všetky svoje modely. Je ťažké byť víťazom, preto odporúčame Subaru, pre ktoré je bezpečnosť absolútnou prioritou.

TOP SAFETY PICK je ocenením pre vozidlá, ktoré najlepšie spĺňajú poslanie chrániť bezpečnosť posádky pri čelnom i bočnom náraze, prevrátení a náraze do zadnej časti vozidla. IIHS pozná štyri stupne hodnotenia bezpečnosti: dobrý, prijateľný, čiastočný a nedostatočný. Aby vozidlo získalo TOP SAFETY PICK, musí dostať najvyššie hodnotenie „dobrý“ pri všetkých štyroch typoch crash-testov a zároveň musí byť sériovo vybavené elektronickým stabilizačným systémom.

Crash-testy IIHS v USA sú prísnejšie ako v Európe. Bariéra, ktorá narazí do auta pri teste bočného nárazu, má tvar prednej časti pickupu, čo v našich pomeroch zodpovedá veľkému SUV. Náraz sa deje pri rýchlosti 31 míľ/ hodinu, teda 50 km/h, čo je totožné s európskou metodikou, avšak bariéra Euro NCAP má šírku iba 1500 mm. Test pri prevrátení vozidla nerobí Euro NCAP vôbec. V USA vychádza zo štruktúry vozového parku: vysoké SUV a pickupy s vysoko položeným ťažiskom a mäkko vyladeným zavesením kolies sú podstatne náchylnejšie na prevrátenie ako európske autá.