Novinky

21 Máj, 2015

Subaru WRX STI víťazom 24-hodinovky na Nürburgringu

• WRX STI prvé vo svojej triede s veľkým náskokom 12 kôl 
• Historicky najlepšie umiestnenie aj v hodnotení bez rozdielu tried
• V tíme Subaru populárny nemecký športový moderátor a pretekár Tim Schrick


Subaru WRX STI s veľkým náskokom zvíťazilo vo svojej triede na legendárnej 24-hodinovke na nemeckom Nürburgringu.

Získanú pole position v kvalifikácii, ktorá sa jazdila 14. a 15. mája, premenilo Subaru 17. mája na svoje už tretie víťazstvo. WRX STI v triede SP3T, určenej pre autá s prepĺňaným motorom s objemom do 2,0 litra, dominovalo aj v rokoch 2011 a 2012.

Pretekári celých 24 hodín krúžili po vyše 25-kilometrovom okruhu, ktorý je kombináciou Severnej slučky (Nordschleife) a trate pre Grand Prix Formuly 1. Subaru zvládlo za 24 hodín 143 kôl (približne 3629 km) a pred druhým v poradí zvíťazilo o presvedčivých 12 kôl. 

V celkovom poradí bez rozdielu tried skončil tím pilotov v zložení Carlo van Dam (Holandsko), Marcel Lasée (Nemecko), Tim Schrick (Nemecko) a Hideki Yamauči (Japonsko) na 18. mieste spomedzi 151 pretekárskych vozidiel, čo je vzhľadom na podstatne výkonnejšie súťažné automobily v iných triedach vynikajúci výsledok. Zároveň ide o historicky najlepšie umiestnenie tímu Subaru, ktorý na 24-hodinovke na Nürburgringu pretekal po ôsmy raz. Nováčikom v zostave bol Nemec Tim Schrick, ktorý však za volantom nie je žiadnym zelenáčom: tento pretekár a populárny športový moderátor vlani zvíťazil vo vytrvalostných majstrovstvách VLN práve na Nürburgringu.

Víťazné WRX STI konštrukčne vychádza z bežného produkčného modelu, pričom pre účely vytrvalostných pretekov prešlo úpravami športovej divízie Subaru Tecnica International (STI). Dostalo upravenú aerodynamiku, zvýšený výkon motora a takisto spevnený skelet karosérie. Pilotom pomohlo aj ľavostranné riadenie, v predchádzajúcich ročníkoch jazdili s volantom napravo ako v Japonsku. 

Úspech na náročnej súťaži, ktorá sa jazdí od roku 1970, opäť potvrdil vysokú kvalitu automobilov značky Subaru a výhodu ich symetrického pohonu všetkých kolies aj v extrémnych podmienkach vytrvalostného motoristického športu.