Novinky

Modely

Svetová premiéra nového modelu Subaru Crosstrek

20 Sep, 2022

EyeSight najnovšej generácie ponúkne prvýkrát v modeli Subaru pre japonský trh širokouhlú monokulárnu kameru na zvýšenie bezpečnosti.

Tokio, 15. septembra 2022 – Spoločnosť Subaru Corporation dnes odhalila nový model Subaru Crosstrek*1 (určený pre japonský trh).

     

Nový model Subaru Crosstrek (prototyp s japonskou špecifikáciou)



Crosstrek, obdarený robustným, športovým dizajnom v kompaktnej karosérii, ponúka výkon plnokrvného SUV. Vďačí za to jedinečnému symetrickému pohonu AWD od Subaru, ktorý z neho robí všestranný SUV crossover vhodný do každých jazdných podmienok, či už v meste alebo pri dobrodružstvách v prírode.

A hoci, v závislosti od konkrétneho trhu sa tento model zvykol volať buď „Crosstrek“, alebo „Subaru XV“, počnúc touto treťou generáciou ponesie na celom svete názov „Crosstrek“*2. Podarilo sa mu nielen umocniť jedinečný dizajn predošlého modelu Crosstrek, ale zároveň i vycibriť jeho jazdnú dynamiku. A okrem toho, že nový Crosstrek dostal do vienka technológiu EyeSight poslednej generácie, ide o prvý model Subaru pre japonský trh, ktorý ponúkne širokouhlú monokulárnu kameru, a tým aj vyššiu úroveň bezpečnosti.

Nový Crosstrek ako verný a všestranný spoločník, na ktorého sa môžete spoľahnúť, je určený pre každého, kto hľadá vozidlo na každodenné používanie aj víkendové dobrodružstvá. Skrátka, ideálna voľba pre ľudí, ktorí potrebujú napĺňajúci zážitok z jazdy a zároveň takú mieru slobody, akú doposiaľ nezažili.

Nový „Crosstrek“ sa najprv predstaví na japonskom trhu a až potom na ďalších trhoch inde vo svete.

Hlavné špecifikácie nového modelu Crosstrek (prototyp s japonskou špecifikáciou)*3

Dizajn exteriéru
- Pri pohľade spredu
Vysoko umiestnená kapota vytvára dojem robustnosti a výkonu. Predná časť vozidla s ostro rezanými lištami v mriežke chladiča a LED svetlometmi pôsobí ľahko aj robustne.
- Pri pohľade zboku
Väčšie plochy obloženia navodzujú pocit zaručeného jazdného výkonu na cestách, zatiaľ čo z dynamických línií a tvarov karosérie vyžaruje dojem spoľahlivosti a dynamiky. Model s vyššou výbavou ponúka 18-palcové hliníkové disky.
- Pri pohľade zozadu
Zužujúca sa kabína dáva dôraz na vystupujúce blatníky, čím podčiarkuje pocit odolnosti a spoľahlivosti.
- Dostupné farby
Celkovo je k dispozícii deväť farieb karosérie vrátane novej modrej metalízy Offshore Blue a svetlomodrého odtieňa Oasis Blue.

Dizajn interiéru
- Prístrojový panel
Pri výrobe prístrojového panela sa použila konštrukcia zložená z viacerých materiálov a viacerých vrstiev, v rámci ktorej vyniká unikátna textúra jednotlivých materiálov. Výsledkom je jednoduchá, a pritom mimoriadne expresívna palubná doska.
- Stredová konzola
Vyvýšená horná časť stredovej konzoly je vizuálne orámovaná a vyžaruje z nej dojem vysokej kvality. Okrem toho zaručuje jednoduchšie používanie. Praktické dizajnové vylepšenia úložných priestorov prinášajú používateľsky príjemnejšie riešenia, ktoré interiéru dodávajú pocit hravosti.
- Obloženie dverí
Vďaka ergonomickému dizajnu vnútorných rukovätí si cestujúci pri otváraní a zatváraní dverí zachovajú prirodzenú polohu tela.
- Vybavenie interiéru
Model s vyššou výbavou ponúka látkové sedadlá (so strieborným prešívaním). Model so štandardnou výbavou má zasa sedadlá čalúnené trikotovou textíliou (so strieborným prešívaním). Okrem toho bude z výroby za príplatok k dispozícii aj kožené čalúnenie sedadiel.

Usporiadanie a praktické funkcie
- Prostredie v kabíne
Interiér zostáva rovnako priestranný ako v prípade predošlých modelov. Vďaka priestrannému interiéru si vodiči všetkých postáv dokážu nájsť pohodlnú pozíciu za volantom a všetci cestujúci si aj pri dlhých cestách vychutnajú uvoľnený zážitok z jazdy s minimálnou únavou.

Batožinový priestor
Tento najnovší model zachováva veľký otvor do batožinového priestoru a tiež veľa úložného miesta vo vnútri. Navyše keď potrebujete do vozidla naložiť neskladné alebo dlhé predmety, batožinový priestor si jednoducho zväčšíte sklopením zadných sedadiel v pomere 60 : 40.
- Praktické prvky
Obloženie v spodnej časti zadných výklopných dverí a bočné prahové lišty využívajú textúru inšpirovanú horským prostredím, ktorá ponúka mimoriadne krásny dizajn a tiež praktické výhody, ako napríklad protišmykový povrch či ochranu pred poškriabaním. Používateľom pri pohľade na tieto prvky napadne množstvo aktívnych činností, ktoré by so svojím vozidlom Crosstrek mohli podniknúť. Optimalizovaný tvar bočných prahových líšt navyše poskytuje viac stability, keď sa musíte postaviť na prah pri nakladaní vecí na strešné nosiče alebo utieraní strechy.
- Multimediálny systém
Stredový informačný displej s uhlopriečkou 11,6 palca zachováva pre jednoduchosť používania veľkorysú veľkosť zobrazovacej plochy, ako aj prevratný, elegantný dizajn z predošlých modelov. Okrem toho ponúka vylepšenú funkciu integrácie smartfónu. Výsledkom je ešte lepší informačno-zábavný systém s intuitívnym ovládaním na spôsob bežného smartfónu.

Jazdná dynamika
- Nový dizajn sedadiel s oporou v oblasti panvy
Inovatívne dizajnové riešenie sedadiel poskytuje skvelú oporu a vyrovnáva panvu, čo zabraňuje tomu, aby sa kolísanie vozidla prenášalo do pohybov hlavy. Tento dizajn obmedzuje nakláňanie pri riadiacich manévroch i kolísanie v dôsledku nerovného povrchu vozovky, vďaka čomu je jazda pohodlnejšia.
- Nová konštrukcia upevnenia sedadiel
Štandardnú konštrukciu upevnenia sedadiel, využívajúcu konzolu medzi sedadlom a karosériou vozidla, nahradila konštrukcia, pri ktorej sa koľajnice sedadla pripevňujú priamo ku karosérii. Tento nový prístup prináša vyššiu tuhosť montážneho spoja a lepšie tlmenie vibrácií, pričom obmedzuje kolísanie sedadla. Výsledkom je kvalitnejšia a pohodlnejšia jazda.
- Mastix so skvelými tlmiacimi vlastnosťami zlepšuje rezonanciu a pohlcovanie zvuku
Medzi panelom a vzperami strechy sa používa elastické lepidlo mastix so skvelými tlmiacimi vlastnosťami, ktoré výborne tlmí hluk a pohlcuje vibrácie. Spríjemňuje jazdu tým, že znižuje akustický tlak spôsobovaný vibrovaním strechy a lepšie tlmí hluk v kabíne.
- Vylepšenia globálnej platformy Subaru
Globálna platforma Subaru, ktorá vždy poskytovala skvelú stabilitu pri manévrovaní a jazdný komfort, je teraz ešte lepšia. Použili sa nové technológie a know-how na zapracovanie ucelenej konštrukcie vnútorného rámu (ktorú nájdeme aj v iných modeloch, ako napríklad Levorg či WRX S4), v širšej miere sa uplatnili konštrukčné lepidlá, zvýšila sa tuhosť spojov v zavesení kolies a zaviedli sa mnohé ďalšie vylepšenia. Existujúcu globálnu platformu Subaru, ktorá už predtým získala veľké uznanie, sa tým podarilo ešte viac zdokonaliť a zabezpečiť vysokú úroveň jazdnej dynamiky.
- Ucelená konštrukcia vnútorného rámu
Obyčajne sa konštrukcia karosérie zhotovuje tak, že sa samostatne zmontuje horná časť karosérie a podvozok, ktoré sa následne spoja. V prípade nového riešenia karosérie s uceleným vnútorným rámom sa však najprv napevno zmontuje celý rám a potom sa privaria vonkajšie panely, čím sa zvýši pevnosť karosérie pri súčasnom znížení hmotnosti. Vytvorením mimoriadne pevnej karosérie, ktorá obmedzuje drobné deformácie a ohýbanie na minimum, bolo možné dosiahnuť tie najlepšie vlastnosti pri upevnení zavesenia kolies a motora. Vozidlo vďaka tomu ponúka lepšiu ovládateľnosť a zároveň viac pohlcuje vibrácie od vozovky, čo zaručuje vysokokvalitný a celkovo príjemný zážitok z hladkej, bezproblémovej jazdy.
- Dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom
Tento model používa dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom, ktoré poskytuje okamžitú odozvu takmer bez oneskorenia, aby ste si mohli vychutnať vysokokvalitný pocit zo športovej jazdy. Konštrukcia, kde je ovládací hriadeľ oddelený od hriadeľa s pomocným elektromotorom, znižuje počiatočný odpor riadenia. To umožňuje hladký, lineárny prenos krútiaceho momentu. Model navyše zachováva riešenie s variabilným prevodovým pomerom známe z predošlých modelov, kde sa prevodový pomer mení v reakcii na úkony riadenia. Zabezpečuje sa tak precíznosť pri ovládaní riadenia v nízkej rýchlosti, ako aj stabilná jazda v priamom smere vo vysokej rýchlosti.
- Elektrický posilňovač bŕzd
Elektrický posilňovač bŕzd poskytuje vynikajúci posilňovací výkon a tiež zlepšuje odozvu protikolízneho brzdového systému. Tým sa zasa zvyšuje citlivosť reakcií v nebezpečných situáciách, napríklad keď vám do cesty vojdú cyklisti. Adaptívny tempomat s podporou pre plný rozsah rýchlostí zasa umožňuje bleskové spomalenie vozidla, keď sa do vášho pruhu náhle zaradí iné vozidlo, ako aj v ďalších podobných situáciách.
- Pohonná sústava
Tento model využíva pohonnú sústavu e-BOXER s 2,0-litrovým motorom a podporou elektromotora, s ktorou si užijete svižnejšiu jazdu. Zároveň sa uskutočnili vylepšenia, ktoré prispeli k zníženiu vibrácií a hluku motora i prevodovky Lineartronic CVT.

Bezpečnostné prvky
- Systém digitálneho monitorovania okolia s viacerými pohľadmi
Spojením obrazu zo štyroch samostatných kamier vzniká 360-stupňové 3D zobrazenie z vtáčej perspektívy, ktoré poskytuje lepší výhľad na všetky strany vozidla. Tento pohľad je k dispozícii na novom, vylepšenom stredovom informačnom displeji, ktorý pre jednoduchšie používanie a lepšiu prehľadnosť prináša väčšie a podrobnejšie zobrazenie než predošlé multifunkčné displeje.
- Diaľkové a stretávacie svetlá čisto na báze LED diód a prvé LED svetlá do zákrut od Subaru
V súčasnosti sa LED diódy využívajú v diaľkových, stretávacích, obrysových i smerových svetlách. Okrem toho má tento model ako prvé vozidlo značky Subaru aj LED svetlá do zákrut, ktoré osvetľujú cestu pred vozidlom pri odbočovaní na križovatke alebo na iných miestach, aby vodič v noci lepšie videl.
- Nová jednotka stereokamery
Táto nová jednotka poskytuje takmer dvojnásobný zorný uhol v porovnaní s predošlými kamerovými jednotkami. Okrem toho využíva ešte kvalitnejší softvér na rozpoznávanie obrazu a riadiaci softvér, aby dokázala rozpoznávať objekty v širšom uhle a vo väčšej vzdialenosti. A keďže je po novom namontovaná na čelnom skle a na objektív sa doplnila clona, predchádza sa i náhodnému kontaktu s objektívom kamery.
- Širokouhlá monokulárna kamera (prvýkrát v modeli Subaru pre japonský trh)
Táto novo navrhnutá monokulárna kamera rozpoznáva motocyklistov a chodcov pri pomalej jazde v ešte širšom uhle než nová stereokamera. Dokáže aktivovať protikolízny brzdový systém v širšom spektre situácií a poskytuje tiež doposiaľ najúčinnejšiu technológiu EyeSight.

Bezpečnosť pri zrážke
Automobilka Subaru ďalej posilnila bezpečnostný potenciál globálnej platformy Subaru pri zrážke, čím si vyslúžila široké uznanie. Tento systém teraz ešte lepšie chráni cestujúcich aj chodcov v prípade nehody. V záujme menšieho poškodenia pri čelnej zrážke sa nosník nárazníka predĺžil až za okraje vozidla a doplnil sa protikolízny pomocný rám, aby pohltil viac nárazovej energie. Tieto vylepšenia zvyšujúce „kompatibilitu pri náraze“ chránia pri kolízii s iným vozidlom nielen osoby, ktoré veziete, ale aj pasažierov z druhého vozidla. Navyše sa, podobne ako v modeli Outback, zaviedla nová skúšku s pohyblivou deformovateľnou bariérou (MPDB) na vyhodnotenie kompatibility vozidla pri čelnej zrážke.

Služby konektivity v oblasti bezpečnosti
Tento model ponúka vylepšené služby konektivity SUBARU STARLINK, ktoré sa predstavili v roku 2020. Okrem existujúcich služieb konektivity v oblasti bezpečnosti plánuje Subaru rozšíriť ich spektrum o novo vyvinuté – a poskytnúť tak cestujúcim ešte viac komfortu a pocitu istoty.

Vyhradené stránky na oficiálnej webovej lokalite značky Subaru.
- Japonské: https://www.subaru.jp/crosstrek/crosstrek/
- Anglické: https://www.subaru.co.jp/en/crosstrek/

*1: Spojenie slov „Crossover“ a „treking“.
*2: Prvá generácia modelu bola uvedená v roku 2012 a druhá v roku 2017.
*3: Špecifikácie sa líšia podľa stupňa výbavy.


Prehľad špecifikácií nového modelu Crosstrek
(prototyp s japonskou špecifikáciou, interne namerané hodnoty)*4

  Dĺžka × šírka × výška vozidla (mm)          4 480 × 1 800 × 1 580*5
  Dĺžka × šírka × výška kabíny (mm)       1 930 × 1 505 × 1 200
  Kapacita miest na sedenie (počet     osôb)                5
  Rázvor (mm)       2 670
  Min. polomer otáčania (m)       5,4
  Svetlá výška (mm)       200
  Hmotnosť vozidla (kg)       1 540 – 1 620
  Motor        2,0 l DOHC s priamym vstrekovaním + elektromotor e-BOXER
  Prevodovka       Lineartronic CVT
  Riadenie       Hrebeňové
  Zavesenie kolies [vpredu/vzadu]        Nezávislé zavesenie so vzperami McPherson/nezávislé       lichobežníkové zavesenie
  Brzdy [vpredu/vzadu]       Odvetrávané kotúče/odvetrávané kotúče
  Rozmery pneumatík/kolies       225/60 R17 / 225/55 R18


*4: Špecifikácie sa líšia podľa stupňa výbavy.
*5: Výška je o 30 mm nižšia vo vozidle bez strešných líšt a plutvovej antény.