Motory Boxer

Subaru je najväčším výrobcom áut s plochými motormi na svete a srdcom každého Subaru je práve motor typu Boxer.

5 najväčších výhod plochého motora

Vyváženosť

Protibežné piesty motora typu Boxer, usporiadané v 180-stupňovom uhle, umožňujú v porovnaní s inými typmi motorov oveľa nižší a plochejší profil. Motor, a teda aj celé vozidlo, má vďaka tomu nižšie položené ťažisko a tým aj lepšiu stabilitu a rovnováhu. Protibežné pohyby piestov sa navyše navzájom vyrovnávajú, čo prirodzeným spôsobom obmedzuje vibrácie.

Nízka hmotnosť

Vďaka svojim menším rozmerom a nižšej hmotnosti motor typu Boxer uľahčuje prácu podvozku. Rovnako má aj nižšiu zotrvačnosť, vďaka čomu zvládne predná náprava zmeny smeru rýchlejšie a presnejšie.

Kultivovanosť

Symetrické rozloženie po oboch stranách kľukového hriadeľa prináša tiež hladší chod motora pri akýchkoľvek otáčkach. Piesty pohybujúce sa priamo proti sebe vzájomne rušia vibrácie a motory typu Boxer sú tak ideálne vyvážené.

Bezpečnosť

Motor typu Boxer s nízkym ťažiskom má aj tú výhodu, že sa v prípade čelnej zrážky zasunie pod vozidlo, mimo priestoru kabíny. To výrazne zvyšuje bezpečnosť posádky.

Subaru Boxer Diesel

Výhody plochých motorov typu Boxer si mohli dlhé roky užívať iba vodiči benzínových modelov. Subaru sa však stalo prvou automobilkou na svete, ktorá pre svoje osobné vozidlá vyvinula vlastné sériovo vyrábané dieselové motory s protiľahlými valcami.
Aj napriek zvýšeným nárokom na tuhosť naftových motorov sa konštruktérom podarilo zachovať kompaktné rozmery motora Boxer Diesel, takže výsledná hmotnosť je porovnateľná s benzínovým motorom.
Hladko bežiaci agregát vyniká tichým chodom, typickým pre motory typu Boxer, a takmer nulovými vibráciami, čo obzvlášť vynikne v konkurencii bežných naftových motorov.
Motor Boxer Diesel kombinuje typicky športovú charakteristiku plochých motorov Subaru s výrazným krútiacim momentom naftových motorov.