DOBITE. PRIPRAVTE SA. ŠTARTUJTE.

Vitajte v novej ére elektromobility

Dobite. Pripravte sa. Štartujte.

Solterra, štvrté SUV v našom európskom portfóliu, je naše prvé SUV s nulovými emisiami. Jeho názov vznikol spojením dvoch latinských slov: Sol (slnko) a Terra (zem), ktoré vyjadrujú túžbu spoločnosti Subaru po zodpovednej mobilite vďaka využívaniu nových, alternatívnych technológií.

Solterra vychádza z filozofie „dynamického, solídneho a odvážnejšieho“ dizajnu spoločnosti Subaru, v ktorom sa funkcia snúbi s formou, ale funkcia je vždy na prvom mieste. Vpredu nájdeme typické prvky dizajnu Subaru, ako je ikonická šesťuholníková mriežka chladiča či predné svetlá v tvare písmena C (ktoré prvýkrát v prípade vozidla Subaru obsahujú LED svetlomety s viacerými projektormi). Na okrajoch predného nárazníka sa nachádzajú nasávacie otvory, ktoré nie sú len ozdobou, ale prispievajú aj k jazdným parametrom vozidla. Všetky tieto aerodynamické dizajnové prvky optimalizujú prúdenie vzduchu a redukujú rušivé vplyvy a hluk v záujme pôžitku z jazdy.

Vďaka novému dizajnu ponúka Solterra priestranný a dômyselne usporiadaný interiér, ktorý vyžaruje pocit pokoja a harmónie. Ukazovatele sú umiestnené vyššie, aby boli ľahko čitateľné, a prístrojová doska je položená nižšie, čo zdôrazňuje otvorený a veľkorysý priestor v kabíne. Stredová konzola plynule nadväzuje na 12,3-palcový centrálny displej. Vďaka malému počtu spínačov je všetko maximálne intuitívne. Solterra má vo výbave prémiový audiosystém Harman Kardon, určený výhradne pre verziu Subaru. Pocit priestrannosti ešte zdôrazňuje veľké strešné okno. Vďaka chýbajúcemu stredovému tunelu majú cestujúci vzadu dostatok miesta na sedenie, pričom kabína ponúka množstvo úložných priestorov.

STVORENÁ, ABY CHRÁNILA TÝCH, ČO SÚ V NEJ, AJ TÝCH VONKU

Solterra prichádza s novým balíkom bezpečnostných prvkov Subaru Safety Sense, starajúcich sa o celkovú bezpečnosť v ešte širšom spektre situácií. Ak sa pred otvorením dverí zozadu blíži iné vozidlo, nový asistent bezpečného vystupovania vás upozorní, aby ste pred otvorením dverí a vystúpením z vozidla počkali, až nebezpečenstvo pominie. Úplne nový model Solterra má vo výbave aj systém automatického brzdenia pri cúvaní, ktorý počas cúvania deteguje iné vozidlá alebo chodcov v priestore za vozidlom. Systém vás upozorňuje na ich prítomnosť, čím znižuje riziko kolízie. Vďaka množstvu ultrazvukových senzorov a kamier po obvode modelu Solterra budete mať k dispozícii 360-stupňový pohľad z vtáčej perspektívy, ktorý vám umožní sledovať celé okolie vozidla a zaistiť tak bezpečnosť všetkých – či už vo vozidle alebo mimo neho. Solterra je vybavená aj Systémom monitorovania vodiča, ktorý vďaka technológii rozpoznávania tváre upozorní vodiča, ak deteguje známky únavy na jeho tvári či mikrospánku.

DOBRODRUŽSTVO S POCITOM BEZPEČIA

Batožinový priestor modelu Solterra s objemom 464 litrov (čo postačuje na 3 veľké kufre, 4 golfové bagy či podobne veľkú batožinu) obsahuje rôzne háčiky a krúžky na zaistenie nákladu proti pohybu počas jazdy. Funkcia S-Pedal umožňuje zrýchľovať aj brzdiť iba zošliapnutím, resp. uvoľnením plynového pedála. Úplne nový model Solterra ponúka 3 jazdné režimy (Eco/Normal/Power) a má páčky pod volantom na rýchlu a dynamickú voľbu rekuperácie energie pri brzdení, čo je praktické pri jazde po kľukatých cestách či v nestabilných podmienkach. Vďaka dvom nezávislým 80 kW elektromotorom (po jednom na prednej a zadnej náprave) má Solterra k dispozícii výkon 160 kW a krútiaci moment 335 Nm, čo jej umožňuje zrýchliť z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy.

ZDOLAJTE KAŽDÝ TERÉN

Solterra si zachováva charakter pravého Subaru vďaka systému stáleho pohonu všetkých kolies (AWD). Predný aj zadný elektromotor poháňajú všetky 4 kolesá permanentne a hneď od nulovej rýchlosti. Vo výbave nechýba ani zmodernizovaná verzia nášho systému X-MODE. Vďaka systému X-MODE nemusíte byť offroadový expert – stačí jednoducho stlačiť tlačidlo a môžete začať zdolávať cesty pokryté hlbokým blatom, snehom, či dokonca strmé šmykľavé svahy, bez rizika skĺznutia. Pri strmom klesaní si môžete dobrodružstvo vychutnať bez toho, aby ste museli chytať radiacu páku či stláčať brzdový pedál – jednoducho držte ruky na volante a nechajte vozidlo, aby za vás riešilo všetky náročné situácie. Solterra je vybavená novou funkciou regulácie záberu kolies Grip Control, ktorá naplno využíva schopnosti dvoch nezávislých elektromotorov a zaisťuje ideálne rozdelenie výkonu v záujme lepšieho záberu kolies. Aj napriek nízko položenému ťažisku má Solterra minimálnu svetlú výšku podvozka 210 mm.

Dobite. Pripravte sa. Štartujte.

Subaru predstavuje elektrický pohon všetkých kolies (AWD). Úplne nový model Solterra, poháňaný dvomi nezávislými elektromotormi s výkonom 80 kW, je pripravený odviezť vás kamkoľvek.

Štvrté SUV v našom európskom portfóliu je postavené na globálnej platforme e-SUBARU, ktorá v sebe nesie a chráni elektrickú pohonnú sústavu. Je navrhnutá tak, aby umožňovala nielen bezpečné uloženie batérií pod podlahou, ale aby batérie zároveň prispievali k tuhosti a pevnosti celej konštrukcie. Vďaka tomu je platforma modelu Solterra 1,2-krát pevnejšia a tuhšia než platforma používaná v benzínových a hybridných variantoch našich SUV. V prípade kolízie sa energia nárazu prostredníctvom špeciálnej konštrukcie rozloží do viacerých smerov, čím sa odkloní od priestoru, v ktorom sa nachádzajú elektrické komponenty. Cestujúcich chráni karoséria s konštrukciou, ktorej priečna tuhosť je o 200 % vyššia než v prípade iných našich modelov SUV.

Technické údaje modelu SOLTERRA (model pre japonský trh, podľa meraní výrobcu)






Pohon prednej nápravy Pohon všetkých kolies
Dĺžka x šírka x výška (mm) 4 690 x 1 860 x 1 650
Dĺžka priestoru pre cestujúcich (mm) 1,940
Šírka priestoru pre cestujúcich (mm) 1,515
Výška priestoru pre cestujúcich (mm) 1 160 (normálna/solárna strecha) 1 145 (presklená strecha)
Počet miest na sedenie 5
Rázvor náprav (mm) 2,850
Minimálny polomer zatáčania (m) 5.7
Minimálna svetlá výška (mm) 210
Hmotnosť vozidla (kg) 1,930 2,020
Celková hmotnosť vozidla (kg) 2,205 2,295
Dojazd na jedno nabitie (WLTC, japonská norma) (km) približne 530 približne 460
Motor Typ striedavý synchrónny elektromotor
Maximálny výkon (predný motor) (kW) 150 80
Maximálny výkon (zadný motor) (kW) - 80
Maximálny výkon (systém) (kW) 150 160
Hlavný pohonný akumulátor Typ lítiovo-ionový akumulátor
Celková kapacita (kWh) 71.4
Celkové napätie (V) 355
Maximálny výkon striedavej najíbajčky (kW) 6.6
Maximálny výkon jednosmernej nabíjačky (kW) 150
Riadenie elektrický posilňovač (EPS) na hrebeňovej tyči riadenia
Zavesenie kolies (vpredu/vzadu) vzpery s vinutými pružinami/dve priečne ramená
Brzdy (vpredu/vzadu) vetrané kotúčové/vetrané kotúčové
Pohonná sústava pohon predných kolies pohon všetkých kolies
Disky kolies 18-palcové 18-palcové / 20-palcové
Pneumatiky 235/60 R18 235/60 R18, 235/50 R20