SYMETRICKÝ POPHON 4x4

Najvyššou prioritou konštruktérov automobilky Subaru je zážitok z jazdy, ktorý nielen že prinesie zábavu, ale súčasne zaručí bezpečnosť. To je i dôvod, prečo takmer všetky vozidlá značky Subaru ponúkajú symetrický pohon všetkých kolies ako súčasť štandardnej výbavy. Keď totiž potrebujete zabezpečiť maximálnu istotu a kontrolu za volantom, neexistuje nič, čo by ho dokázalo zastúpiť. Každý deň na cestách prináša nečakané podmienky a situácie a symetrický pohon všetkých kolies pomáha vodičovi zvládnuť tieto náročné momenty rozdeľovaním krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá.

Poskytuje tak potrebnú trakciu aj v situáciách, kde vozidlá s pohonom predných alebo zadných kolies zlyhávajú. Vždy, keď jazdíte na vozidle Subaru vybavenom symetrickým pohonom všetkých kolies, môžete si byť istí, že vám poskytne pokoj mysle a istotu, nech už sa vyberiete kamkoľvek.

ŠPORTOVO VYLADENÝ PODVOZOK

Pri tvorbe konštrukcie podvozka pre model WRX STI čerpala automobilka z dlhoročnej účasti na súťažiach, rozsiahleho testovania a pokrokov dosiahnutých v oblasti vývoja materiálov a konštrukčných riešení. Ústrednými prvkami tohto vývoja bola mimoriadna úroveň stability a blesková odozva. Z toho dôvodu sa na výrobu celého rámu použila oceľ s vysokou pevnosťou, aby sa dosiahla vyššia torzná tuhosť vozidla a lepšia kontrola nad jeho hmotnosťou. Podvozok bol navyše vyladený podľa prísnych štandardov, pričom sa použili tuhšie stabilizátory, pružiny s vyššou tuhosťou a vylepšenia ako tuhšie hore uložené silentbloky. Týmto sa podarilo dosiahnuť rovnováhu medzi tuhosťou a poddajnosťou v záujme okamžitej odozvy a vzniklo nebývalé prepojenie medzi vodičom, vozidlom a vozovkou.

AKTÍVNE SMEROVANIE KRÚTIACEHO MOMENTU

Vďaka tejto technológii dosahuje vozidlo precíznejšie jazdné vlastnosti, pričom môžete jazdiť viac na hrane jeho možností. Pri vjazde do zákruty, keď sa dostane k slovu bočné preťaženie, dokáže systém nasmerovať výkon na vybrané kolesá a pomôže vám udržať vozidlo v zamýšľanej dráhe pohybu. WRX STI vďaka tomu reaguje na vstupy vodiča priamejšie a aktívnejšie.

SI-DRIVE

Vďaka systému Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) môžete upraviť jazdné charakteristiky modelu WRX STI podľa svojich predstáv a túžob. Režim Intelligent [I] prináša plynulú akceleráciu, pričom prihliada aj na optimálnu hospodárnosť. Ak chcete dosiahnuť lineárnu odozvu a univerzálnu kontrolu nad každou situáciou, zvoľte režim Sport [S].

A maximálnu odozvu z preplňovaného motora vám pomôže vyťažiť režim Sport Sharp [S#]. Poskytuje najpriamejšiu odozvu na stlačenie plynového pedála a precíznu kontrolu otáčok v celom rozsahu.

VIACREŽIMOVÝ DIFERENCIÁL DCCD

Nastaviteľný centrálny diferenciál (DCCD) vám umožňuje zvoliť uzávierku centrálneho diferenciálu na vozidle WRX STI, čím upravíte jeho jazdné vlastnosti. Umožňuje nastaviť elektromagnetickú viaclamelovú rozdeľovaciu spojku, ako aj mechanickú uzávierku diferenciálu s obmedzenou svornosťou (LSD) v záujme správneho dávkovania krútiaceho momentu na predné a zadné kolesá.

Automatický režim zabezpečuje ideálne rozdelenie výkonu pre meniace sa podmienky, pričom nastavenie Auto [+] ponecháva viac výkonu na prednej náprave kvôli lepšej trakcii. Nastavenie Auto [-] zasa prenáša vyšší výkon na zadné kolesá, čo je výhodné pri prejazde úzkych zákrut. Manuálny režim so šiestimi úrovňami zasa umožňuje uzamknúť preferované nastavenie jazdných vlastností.

MOTOR SUBARU BOXER

Existuje len málo motorov s rovnakou reputáciou čistého potešenia na každej ceste, akou sa môže pochváliť 2,5-litrový turbomotor v modeli WRX STI. Dokonale spája surový výkon s maximálnou vyrovnanosťou, keďže turbo sa roztočí takmer okamžite a uvoľní výkon potrebný na intenzívnu akceleráciu.

Rokmi overená technológia ponúka v modeli WRX STI ešte vzrušujúcejší výkon ako doteraz.

2,5-LITROVÝ PREPLŇOVANÝ MOTOR SUBARU BOXER S ROZVODOM DOHC

2,5-LITROVÝ PREPLŇOVANÝ MOTOR SUBARU BOXER S ROZVODOM DOHC

  • Max výkon 221 kW (300 PS) / 6,000 rpm
  • Max. točivý moment 407 Nm (41.5 kgfm) / 4,000 rpm
  • Spotreba paliva*10.9 lit./100 km
  • CO2 emisie*252 g/km

* Pozrite sa na podmienky

* Spotreba a emisie CO2: podľa EC 715 / 2007-2015 / 45W.